052-3304158

יצירת קשר בוגרי המכללה מאמרים הרצאות אסטרולוגיה סינית קורסים ואירועים ייעוץ המכללה לפנג שואי ראשי

 


גם אתם יכולים להיות יועצי פנג שואי

למידע על לימודי פנג שואי ואסטרולוגיה סינית ולימודי הכשרת יועצי פנג שואי, צרו עמנו קשר.

המכללה הישראלית לפנג שואי
טלפון: 052-3304158
פנייה בדוא"ל

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי 2024 נפתח כקורס משולב זום ופרונטלי.
הכשרת יועצי פנג שואי: קורס בוקר\ערב בימי ג' או ה' .
ההרשמה החלה. לפרטים נוספים: 052-3304158 או
צרו קשר

קורס קרוב  ארבעת עמודי הגורל 
לפרטים נוספים: 052-3304158 או צרו קשר

 
 

    לקבלת פרטים והרשמה
    נא מלאו את הטופס:

 








 

שתהיו לראש ולא לזנב
על סדר וסדרי עדיפויות לקראת ראש השנה, אצל הסינים הקרפיונים הם ממש לא גפילטעפיש..


מאת: שהם ויסמן, מנהלת ומרצה במכללה הישראלית לפנג שואי
פורסם באתר עיתון מעריב, אנרג'י בשנת 2006

 

ראש השנה עבורי הוא חג קדחתני במיוחד. כאשה לא דתיה, (במובן הרגיל של המילה) אין לי את עזרת "המערכת" בכל הקשור בהכנות לשנה הבאה,הטקסים והתפילות אבל הידע המקצועי שמלווה אותי מכין אותי בכל זאת לזמן הזה, דרך ההתבוננות במזג האוויר ובחילופי העונות.

בפנג שווי מושג הזמן הוא בעל משמעות גדולה מאוד, ותמיד ניקח אותו בחשבון. כמובן מתוך התבוננות בטבע, בשינויים ובמחזורי הזמן של שעות ימים, חודשים ושנים ניתן ללמוד על תופעות בחיי הצמחיה והחי על הפלנטה.
ההתבוננות במחזוריות של עונות השנה מלמדת אותנו על השפעת השמש על האדם.
קיימים 24 שינויים עונתיים בלוח השנה הסיני המתארים מצבים עדינים של שינוי אשר שימשו בעיקר את החקלאים אולם גם את המרפאים וחוזי העתידות. השפעת השמש הינה פיזית,כתנאי לקיומנו על הפלנטה אולם קיימות לשמש גם השפעות אחרות אשר יתבטאו באופן חיצוני בעיקר דרך עונות השנה-אולם לא רק.

שינויים עונתיים אילה מראים לנו שבכל תקופה ישנם תנאים מסוימים המתאימים לתהליכים ספציפים. אמנם כבר שכחנו מה הם עונות, שהרי המעבר ממזגן האוטו לחמסין שבחוץ וחזרה למזגן במשרד,מבלבלים מאוד את הגוף שלנו,שכבר הסתגל ל "אין עונה"ברורה..וכך, חום, קור, פנים, חוץ הפכו למשהו שטוח יותר..התגובות שלנו מגיעות רק במצבים של חוסר נוחות ברורה-אולי משהו התקהה..
אז בראיה הסינית-מה הוא הזמן הזה?
האסטרולוגיה הסינית מתארת את החודשים בשמות של חיות. חודש אוגוסט,החודש של הקוף,וספטמבר – החודש של התרנגול מבשרים את בוא הסתיו.

חודש אוגוסט, החודש של הקוף הינו החודש של תחילת הסתיו. בעודי כותבת – המעלות בחוץ קרובות ל 40 (ירושלים...הינה אני בא) וקצת קשה לדמיין שהסתיו כבר כאן,אולם מבחינה אנרגטית אנחנו תמיד קצת מקדימים את הנראה לעין. כך שלמעשה החופש הגדול(יולי, אוגוסט) "נופל" בדיוק על שלב של מעבר. מעין עצירה בין שני שלבים:שלב של "שיא" המתבטא בקיץ- בחום הגדול ובאור החזק (היום הארוך ביותר בשנה הינו ביוני-ומהווה את שיא הקיץ) ויכול גם לתאר מצב של סוף .כמו מעין פרי שהבשיל והגיע לשיא המיצוי שלו. ושלב של איסוף פנימה והתכנסות המתבטא בסתיו,שלב שונה לחלוטין מאותו "שיא" ושהעשיה בו הינה יותר ניקוי התכוננות.
כך שלאותם חודשיים של החופש הגדול מטרה בהירה: להירגע מאותו יישום חומרי שהגיע לשיאו ביוני,והתכוננות לקראת החדש,איסוף כוחות,ניקוי,סידור וארגון של האנרגיות-כדי להתחיל מחזור חדש. חודש ספטמבר החודש של התרנגול הינו חודש יותר מעודן,המתייחס לסתיו הפנימי שלנו –זה הוא חודש עם יותר רכות, אשר מתחיל לאסוף ולרכז את האנרגיות,לקראת הקור והקפאון של החורף.
כך שהמעבר מחום לקור מבקש איזשהיא התארגנות מחדש,בעיני זה מיוחד מאוד שאנחנו חוגגים ומציינים את ראש השנה שלנו-את ההתחלה-בעצם במעיין שלב מעבר.

מעבר משיא היאנג,הקיץ -לתחילת היין,האיסוף של האנרגיות בסתיו.זמן זה שמתאים מאוד לחשבון נפש,להירהורים קיומיים ולבדיקה עצמית (סולחת או לא סולחת ..)דורש גם איזשהיא עשיה,שהרי פנג שווי הינו לא פילוסופיה, אלא כלי מעשי.

תחלס- סדר, סדר, סדר
אפשר לקחת את הברכה-שתהיה לראש ולא לזנב גם בהקשר של סדר. מי רוצה לסחוב את "עגלת החיים" משנה שעברה-לתוך השנה החדשה?הרי טכנית- שום דבר לא השתנה,אותם אזורים בבית מחכים ומשוועים לתזוזה,אותן ערימות של ניירת-חשבונות-טפסים מחכות כרגיל אז מה חדש? אם באמת ברצוננו להיות לראש,קשה מאוד לעשות זאת עם כל כך הרבה זנבות..הייתי מקדישה את הזמן הזה, מעבר לארוחות המשפחתיות והביקורים גם ל"סגירת חשבונות".

"חיסול חשבונות"
אפשר לעבור על הרשימה הנוכחית,לבצע את כולה או חלקה-אבל מה שבטוח,לא מומלץ להשתמש בה כדי לייצר רגשות אשמה(לא כל כך מועיל)
1. לחסל ערמות-בכל בית, גם אצל הצדיקים שביננו, קיימות ערמות שונות ומשונות, אנא בחרו לכם מערום אחד-וחסלו אותו.
2. דברים שלא סיימתי- "זנב" רציני מאוד, שייך לדברים שנמצאים "באמצע" ..כשאנחנו מדברים על הבית,מדובר באותן מנורות שמחכות לתליה,אותה זגוגית שבורה בדלת שצריך להחליף כבר כמה שנים וכד'.לגבי דברים מנטליים יותר-כמובן זו הניירת.
3. דברים שאני שומר למקרה ש...- המכנסיים במידה קטנה מלפני ההריונות,אינציקלופדיות מיותרות (הכל באינטרנט...)אופניים חלודות, טייפ שלא עובד(אולי פעם אני אתקן?) ספרי בישול שמעולם לא נפתחו..כל החפצים המדהימים האלה מחזיקים וגונבים את אנרגיות השנה הבאה- שהרי לחדש אין בכלל מקום.
4. קלסרים של דברים שלמדתי פעם- ולאוהבי הדעת,יש הרבה כאלה..תאמינו לי,איש מעולם לא פותח את זה ממילה,ובכלל-אני כבר לא אותה "אני" שהתעניינה בכל זה.. אז בשביל מה השלדים האלה בארון?לא לפחד-לזבל!
5. ספרים-כן גם אני קוראת(מי כמוני תולעת) אבל גם להם יש גבול,ובוודאי לסדרות האין סופיות של "עם עובד" וכ'ו שקיימות בבתים מסויימים לפחות 20 שנה על אותו מדף ובאותה פוזיציה..אז יש סיפריות,ובתי ספר שמאוד זקוקים לספרים.מדף ריק יאהב מאוד להכניס קצת מידע אחר.
6. חפצים ששיכים לאחרים- למיין, להחזיר, לשלוח, להשמיד.. לא חשוב איך, רצוי לדאוג שדברים ששיכים לבתיהם של אחרים יוחזרו אליהם.כן-כולל הדברים של הבת והבן שכבר עזבו את הבית לפני 10 שנים. אוהבים להיות מחסן?כדאי לעשות מאמץ בכיוון הזה,תגלו הרבה אנרגיה שחוזרת אליכם!

אז שתהיה שנה נפלאה לכולכם, מלאת מקום להתחדש ולגלות כל פעם את העולם מההתחלה.

© המכללה הישראלית לפנג שואי    052-3304158