052-3304158

יצירת קשר בוגרי המכללה מאמרים הרצאות אסטרולוגיה סינית קורסים ואירועים ייעוץ המכללה לפנג שואי ראשי

 


גם אתם יכולים להיות יועצי פנג שואי

למידע על לימודי פנג שואי ואסטרולוגיה סינית ולימודי הכשרת יועצי פנג שואי, צרו עמנו קשר.

המכללה הישראלית לפנג שואי
טלפון: 052-3304158
פנייה בדוא"ל

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי 2020 נפתח בתל אביב.
הכשרת יועצי פנג שואי: קורס ערב בימי ג' .
ההרשמה החלה. לפרטים נוספים: 052-3304158 או
צרו קשר

קורס קרוב  ארבעת עמודי הגורל 
לפרטים נוספים: 052-3304158 או צרו קשר

 
 

    לקבלת פרטים והרשמה
    נא מלאו את הטופס:

 








 

החופש הגדול - החופש הגדול


מאת: שהם ויסמן, מנהלת ומרצה במכללה הישראלית לפנג שואי
פורסם באתר עיתון מעריב, אנרג'י בשנת 2006

 

סוף החופש הגדול!! אם הייתי יכולה לשים עוד עשרות סימני קריאה ושכולם יבינו את המשמעות אשר עומדת מאחוריהן זה היה מאוד תמציתי. .  איך להעביר את התחושה שיוצרות המילים האלה ?
כשהייתי ילדה (זה היה רק לפני שעה) הציפיה לחופש הגדול התחילה בערך בשבוע הראשון לתחילת הלימודים.  אינני יודעת האים זו נטייתי האישית והצורך העצום שלי בחוסר מגבלות-שלא- יגידו לי –כל- רגע- מה -לעשות? או שככה זה אצל כל הילדים. . דבר אחד ברור לי, את הטעם של היום הראשון בחופש הגדול מעולם לא אשכח.

הילדים שלי אשר מתענגים על פרק הזמן הזה (לפעמים כבר לא ברור לי כמה ילדים ישנים אצלנו ומי הם בכלל. . ) מודים בינם לבין עצמם ומאוד בלחש שהם אפילו קצת מתגעגעים לבית הספר. . יחד עם זה, היום כהורה אני מסתכלת על הזמן הזה, בן החודשיים במבט נוסף-לשם מה זה קיים בכלל החופש הגדול? מה התפקיד של הזמן הזה?

ברור שבהתחלה עולות כל התשובות הרגילות מהמח הקודח , (בעיקר שכדאי לקצר את זה לשבועיים!!!) אולם כשאני מפשפשת קצת ב "מעבר"-ומנסה לשאול את השאלה שוב, הפעם מגיע תשובה קצת שונה, תשובה שקשורה למחזוריות.
בפנג שווי מושג הזמן הוא בעל משמעות גדולה מאוד, ותמיד ניקח אותו בחשבון. כמובן מתוך התבוננות בטבע, בשינויים ובמחזורי הזמן של שעות ימים, חודשים ושנים ניתן ללמוד על תופעות בחיי הצמחיה והחי על הפלנטה.
ההתבוננות במחזוריות של עונות השנה מלמדת אותנו על השפעת השמש על האדם.
קיימים 24 שינויים עונתיים בלוח השנה הסיני המתארים מצבים עדינים של שינוי אשר שימשו בעיקר את החקלאים אולם גם את המרפאים וחוזי העתידות. השפעת השמש הינה פיזית, כתנאי לקיומנו על הפלנטה אולם קיימות לשמש גם השפעות אחרות אשר יתבטאו באופן חיצוני בעיקר דרך עונות השנה-אולם לא רק.

שינויים עונתיים אילה מראים לנו שבכל תקופה ישנם תנאים מסוימים המתאימים לתהליכים ספציפים.  אמנם כבר שכחנו מה הם עונות , שהרי המעבר ממזגן האוטו לחמסין שבחוץ וחזרה למזגן במשרד, מבלבלים מאוד את הגוף שלנו, שכבר הסתגל ל "אין עונה"ברורה. . וכך, חום, קור, פנים, חוץ הפכו למשהו שטוח יותר. . התגובות שלנו מגיעות רק במצבים של חוסר נוחות ברורה-אולי משהו התקהה. . 
אז בראיה הסינית-מה הוא הזמן הזה?

האסטרולוגיה הסינית מתארת את החודשים בשמות של חיות. חודש יולי-החודש של הכבשה.  וחודש אוגוסט, החודש של הקוף.
הכבשה(יולי) מתארת את החודש האחרון של הקיץ (מאי, יוני, יולי)והוא חודש של אלמנט האדמה.
אלמנט אדמה-מופיע תמיד כל שלושה חודשים ומציין חודש של מעבר , איזה שהוא "תאום" שהזמן עושה עבור עצמו. במקרה זה –המעבר לסתיו.

חודש אוגוסט, החודש של הקוף הינו החודש של תחילת הסתיו.  בעודי כותבת – המעלות בחוץ קרובות ל 40 (ירושלים. . . הינה אני בא) וקצת קשה לדמיין שהסתיו כבר כאן, אולם מבחינה אנרגטית אנחנו תמיד קצת מקדימים את הנראה לעין.  כך שלמעשה החופש הגדול "נופל" בדיוק על שלב של מעבר.  מעין עצירה בין שני שלבים:
שלב של "שיא" המתבטא בקיץ- בחום הגדול ובאור החזק (היום הארוך ביותר בשנה הינו ביוני-ומהווה את שיא הקיץ) ויכול גם לתאר מצב של סוף. כמו מעין פרי שהבשיל והגיע לשיא המיצוי שלו. 
ושלב של איסוף פנימה והתכנסות המתבטא בסתיו, שלב שונה לחלוטין מאותו "שיא" ושהעשיה בו הינה יותר ניקוי התכוננות.
כך שלאותם חודשיים מטרה בהירה: להירגע מאותו יישום חומרי שהגיע לשיאו ביוני, והתכוננות לקראת החדש, איסוף כוחות, ניקוי, סידור וארגון של האנרגיות-כדי להתחיל מחזור חדש.

אז מה נוכל לעשות\להיות בשבוע האחרון של החופש?
תחלס- סדר, סדר, סדר
אני מעריכה שרוב ההורים עשו או עושים איזשהוא סדר בבלגן של ספרים-מחברות-קלמר מהשנה שעברה. כך שבוודאי אני מתפרצת לדלת פתוחה מאוד- אולם הייתי חושבת על מעיין "קווצ'ינג " בסגנון פנג שווי לילדים(סליחה על העברית. . )כלומר בירור כוונות עם הילדים במטרה להציב כמה מטרות לשנה הבאה. זה יכול להיות בכל מני רמות:חברתית, ניהול זמן, התארגנות, לימודים, אהבה, תחביבים , קריאה וכו'.
לאחר ש"הגדרנו" עם כל ילד על איזה תחום\תחומים היה רוצה לשפר-ניתן להעזר גם בפנג שווי, ולהלן כמה דוגמאות:

1.  המטרה: חברתית, לשפר את החברויות הקיימות או לאפשר חדשות: האים אני אוהב\אוהבת להזמין לחדר שבו אני גר? זו שאלה שכדאי להפנות לילדים. 
ניתן לשפר את מצב החדר בעיקר ע"י עידכון שלו לזמן הנוכחי, כך שהחדר באמת "ידבר" בשפה בה עסוק הילד כרגע. ילדים משתנים מהר, וכך גם תחומי העניין שלהם. רצוי לתלות פוסטר חדש על הקיר, "לתרום" חפצים שקשורים עם העבר הרחוק, ולמקם כמה "רמזים" לגבי הפנימיות של המתגוררים בחדר. חדר נטרלי מידי שלא מספר כלום על מי שגר בו , הינו חדר מנוכר ומקשה על התקשורת.

2.  המטרה: לימודים, שיפור יכולת הריכוז והלמידה.  כדאי שהנושאים לשיפור יגיעו מהילדים עצמם, אולם בנושא הזה בודאי גם להורים יש מה לומר. .
כמה דברים קטנים בהחלט יכולים לעזור. .
1. למקם את שולחן הכתיבה כך שיש אפשרות לראות את הכניסה לחדר ולא יושבים עם הגב לכניסה.
2. לזרוק כל קשר ל"כשלון" בעבר. . יומני שנה עם הערות, מבחנים לא מוצלחים, עבודות. . וכ'ו.
3. לא למקם מדפים מעל המיטה ובעיקר לא מעל הראש.
4. לייחד אזור בחדר לחפצי לימוד-מדף או מגירה מיוחדת. לא לערבב עם תחומים אחרים.
5. ליצור תאורה מיוחדת באזור השולחן(עוזרת לריכוז) לשמור על שולחן פנוי מחפצים. (גם אם בפועל לומדים על המיטה או השטיח)
6. להוציא מחשב מהחדר או לנתק כל לילה מהחשמל. לא לאפשר טלויזיה בחדר השינה. 

7. המטרה-התפתחות, התחברות פנימה. מציאת תחביב או עיסוק שמעבר ללימודים מטרה זו יכולה להיות חשובה לגיל הנעורים יותר מלילדים הקטנים, כדרך לחיפוש עצמי ומציאת יחודיות. מומלץ להכניס יותר אלמנט מים לחדר: צורות אמורפיות , צבעים כחולים, תכלת ושחור או חפצים שקופים. כמו כן רצוי להוריד את גובה הישיבה-לאפשר ישיבה נמוכה על פוף או שטיח.  רצוי ליצר אוירה פחות "ברורה" בחדר. להכניס חפצים יותר עגולים. במידה ויש אור נאון להחליף (זה נכון לגבי כל חדר. . ) לנורות ליבון או הלוגן.  להפחית חפצי לימוד גלויים , ולמקם תמונות נוף (אופקים פתוחים. . ) טבע או חיות.  הצבעים הרצויים לאביזרים הינם כחולים וסגולים. (כמובן שבכל הקשור לשינויים בצבעי קירות מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי ומדוייק).


האפשרות להכין את סביבת המגורים של ילדים ובני נוער ל"מחזור" הבא, הינה חשובה. גם אם אין נעזרים בפנג שווי , ניתן לתת תשומת לב בנקודת הזמן הזאת-לעצירה, ואפילו בפרט אחד קטן שמוסיפים או מחסירים ניתן להטיב. שינוי בסביבה החיצונית ותשומת לב שכזו יכולים להפנות את תשומת הלב של הקטנים ושל המתבגרים לכך שקיים מעבר, שינוי, ובכך למנוע הכנסות "אוטומטית" לנעליים של עצמי מהשנה שעברה. אולי השנה אוכל להיות תלמיד יותר קשוב? חבר יותר טוב? או סתם להנות יותר מהחיים.

© המכללה הישראלית לפנג שואי    052-3304158