052-3304158

יצירת קשר בוגרי המכללה מאמרים הרצאות אסטרולוגיה סינית קורסים ואירועים ייעוץ המכללה לפנג שואי ראשי

 


גם אתם יכולים להיות יועצי פנג שואי

למידע על לימודי פנג שואי ואסטרולוגיה סינית ולימודי הכשרת יועצי פנג שואי, צרו עמנו קשר.

המכללה הישראלית לפנג שואי
טלפון: 052-3304158
פנייה בדוא"ל

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי 2024 נפתח כקורס משולב זום ופרונטלי.
הכשרת יועצי פנג שואי: קורס בוקר\ערב בימי ג' או ה' .
ההרשמה החלה. לפרטים נוספים: 052-3304158 או
צרו קשר

קורס קרוב  ארבעת עמודי הגורל 
לפרטים נוספים: 052-3304158 או צרו קשר

 
 

    לקבלת פרטים והרשמה
    נא מלאו את הטופס:

 








 

כסף לא צומח על עצים?
זה נכון, אולם האם אפשר לעזור למצבנו הכלכלי בעזרת פנג שווי


מאת: שהם ויסמן, מנהלת ומרצה במכללה הישראלית לפנג שואי
פורסם באתר עיתון מעריב, אנרג'י בשנת 2006

 

במונית שלקחה אותי מבנקוק לשדה התעופה, ניהלתי שיחה מקומית עם הנהג, תאילנדי צעיר כבן 30 שנראה כאילו שהוא זקוק לשיחת פורקן, השיחה נסבה איך לא- על כסף... מתיאור קצר של חייו יכולתי להתרשם שהלחץ שחשתי בישיבה בפקק התנועה, מתאר פחות או יותר את כל חייו, הבחור עובד במונית 12 שעות ברצף, 7 ימים בשבוע, את שני ילדיו הוא רואה פה ושם כשהוא מגיע לביתו לשינה חטופה, ולדבריו-המשכורת היומית אותה הוא מביא מספיקה בדיוק לכיסוי שכר הדירה ולאוכל באותו היום, 0 חיסכון, ו 0 חלומות. כמובן שביחס לחיים במזרח הוא אולי עשיר גדול, וכמובן הכל יחסי ויש את עניין הקארמה, אולם כמו בארצנו גם בתאילנד חינוך הינו חובה, וברגע שאנו נחשפים לטכנולוגיה ולאפשרויות שהינן יותר מישיבה בפקקים-מין הסתם התסכול גדול. הרהורים אילה הביאו אותי למחשבות לגבי הידע שברשותי, והאים ניתן להשתמש בפנג שווי בכל מקום בעולם ובכל מצב?

הנסיעה לשדה התעופה סיכמה למעשה מסע קצר שהחל בסינגפור לטובת כנס פנג שווי בינלאומי בו השתתפו מורים מכל רחבי אסיה, בכנס בין שאלות רבות שעלו לדיון,  עלתה גם השאלה הכלכלית- באילה אמצעים ניתן לעודד שגשוג בבתי עסק ובבתים פרטים?בטווח הפתרונות הועלו הצעות מרחיקות לכת (ולא משונות עבור הסינים. . ) כמו קבורה של אבותינו לכיוונים הנכונים, הרמת גג הבית והחלפתו וכמובן שימוש בפורמולות שונות להצבת הבית לפי מעלות מסוימות מאוד במצפן. את כל הנפלאות האיילה אין באפשרותי לספר כמובן לידידי התאילנדי, אולם בוודאי קיימים גם עקרונות כללים אותם ניתן לנסות ובכך לשפר במשהו את המצב.

העקרון הראשון-כסף = תנועה.
כשלומדים פנג שווי לבתי עסק הכלל הראשון שמדובר הוא הרעיון שלכסף יש אנרגיה מהירה מאוד. אנחנו רואים זאת בתחלופה של כסף מיד ליד וכמובן במהירות בה הוא נעלם מכיסינו בכל מסע קניות. . . בצורה פרדוקסלית ביותר-כסף נמשך לאנרגיה מהירה, לתחושת שפע, ולמצב רוח טוב. . . לשמחה, לעליזות, לאור ולנדיבות. מסיבה בלתי מובנת בכל פעם שאני נדיבה כלפי עצמי או כלפי אחרים –באורח פלא מגיע אלי עוד הזמנת עבודה או עוד הזדמנות לייצר שפע.

הקושי הגדול הוא כמובן שכשאנחנו זקוקים נואשות לכסף, בד"כ מצבינו הוא אחר מאוד מ"עליז ונדיב. "אז בעניין הזה אין מה לעשות, צריך לזייף ולהמציא קצת "אנרגיה מהירה" שתמשוך כסף לחיינו.

איך עושים זאת? יוצרים מרחב לתזוזה בבית. ניתן לדמות את הצ'י כסוג של מים, הצ'י מעוניין לזרום כמה שיותר רחוק ולהגיע לפתח. ככול שהבית מאפשר לצ'י לזרום בתוכו כך ימשכו לבית כוחות שעניינם זרימה-והרי דיברנו על אנרגיה מהירה-כך שכל גורם ש"תוקע" את האנרגיה הוא אוייב שרצוי לבדוק את נחיצותו. אוייבים אילה יכולים ללבוש דמויות רבות וחלקם אף נראים די טוב, לעיתים חפצים כבדים ומסוגננים הם אילה שמקשים על התנועה ולעיתים דווקא עבודת אמנות ששקדנו עליה בתקופת דיכאון או פרידה, תמנע מזרימה חדשה של צ'י להגיע, מלנכוליה ובדידות כבודם במקומם מונח אולם הם אינם חבריו הטובים בהכרח של הצ'י המהיר.

האנרגיה היאנגית היא זו האחראית בביתנו על הזרמת כח יוצר ואקטיבי, על הכל מנצחת השמש המזרימה כח זה לתוך הבית . בפנג שווי יש פתגם עתיק: אם השמש לא מבקרת בבית-הרופא יבקר. אז לכח הפשוט הזה- לאור השמש אנו חבים רבות, האור הוא זה שיכול בפרוש לשפר גם את מצבינו הכלכלי, אז איך לגרם לו להגיע יותר לחיינו?
תפתח חלון.

הסינים העדיפו תמיד את כיוון דרום(השמש. . ) אולם גם למזרח ולדרום מזרח מעלות רבות. כיוונים אילה מטעינים את הבית באנרגיה יאנגית. פתיחת החלונות הדרומיים בבית בכל בוקר, היא התחלה טובה ליצירת שגשוג, הגברה של כניסת האור ע"י גזימת עצים או שיחים חשובה גם היא, אולם ניתן להגביר את כניסת היאנג גם בבתים בהם החלונות פונים לצפון או למערב. האנרגיה היאנגית דומה לילד סקרן, אשר מתעניין באטרקציות ובהפתעות. אפשר להכניס לאותם חללים הסובלים מחוסר אור, תמונות גדולות של נוף פתוח אשר מופיע בהם מקור אור, או לרהט בקלילות ובצבעים בהירים, ובכך ליצור אשליה של אור. ריבוי כיסויים, וילונות, ומפיות אינם תורמים לתנועת אנרגיית היאנג, לכן מומלץ להשתמש בהם בחסכנות בחללים שאין בהם הרבה אור.

האם כסף יאהב את האגרטל מחמותי?
כמו באלכימיה, צריך להשקיע קצת זהב –כדי לייצר זהב, גם בפנג שווי, דרושה מעט השקעה. יצירת חלל שמושך כסף,  קשור לתדר האנרגטי שלו. אין מדובר בהכרח ברהיטים חדשים ויקרים אלא יותר בתשומת לב. אפשר לעשות תרגיל –לבדוק באיזור שקרוב לדלת הכניסה לבית, (או לעיתים חלון גדול הוא דווקא הכניסה של היאנג צ'י ) אילו חפצים הינם אנרגטים ואיזה לא. . ממש ליצור רשימת מכולת ולתת ציונים מ 1-10, רצוי להשאיר אך ורק חפצים שציונם 8 ומעלה. אין זה משנה אם דרגנו חפץ מסויים בדרוג 5 בגלל שהוא שבור או בגלל שקבלנו אותו מאדם שאיננו אוהבים, עדיין עובדתית האנרגיה שלו בעיננו אינה גבוהה,  ובהכרח הינה איטית. אם אנחנו עושים מבצע כזה מתוך התכוונות להזרים אנרגיה של כסף ושגשוג לחייינו, אנחנו יוצרים קריאה ביקום וגם מכינים לכך מקום פיזי.

תיקונים פיזיים- אינסטלטור וחשמלאי
מכשירים מקולקלים, פעמון דלת בכניסה שאינו עובד, ידית שנשארת ביד כשנכנסים הביתה כל אילה הם סממנים להזנחה ולחוסר תשומת לב לאנרגיית ה"יאנג". הרבה אנשים הטרודים בבעיות כלכליות חסרים בזמן ה"איכות" הזה שנדרש כדי לטפל בדברים, ודווקא זה מהווה את "הביצה והתרנגולת" שהרי ברגע שההזנחה מתחילה, האנרגיה הופכת איטית וכבדה ומתחילה למשוך צרות-עוד קילקולים,  חוסר מזל והשקעה של כספים בתיקונים. לכן לפני הכל, דרושה עבודת שטח והיא איתור קלקולים.
החמורים ביותר למניעת כסף הם מים תת קרקעיים למיניהם, נזילות והצטברויות של לחות בקירות. אותו עובש שחור בפינות מסויימות שאנו נוטים להתעלם ממנו (הנזילה באמבטיה של השכנים-שהם יתקנו!. . ) גורם –תאמינו או לא, לקשיים כלכליים אצלינו. עודף לחות בבית, הוא עודף אנרגיית יין. כשיש הרבה יין, היאנג לא מגיע. בכל בית צריכה להיות גם אנרגיית יין וגם יאנג, אלא שכשיש לנו מטרה ספציפית והיא הזרמת שפע,  אנחנו צריכים למתן את אנרגיית היין (בייחוד יין שא צ'י-יין שלילי )כלומר לתקן קילקולים בזרימה-חשמל ומים.

מתי עוברים דירה. . .
לעיתים כל זה לא מספיק ולמרות הגברת היאנג עדיין אין תרופה למכאובינו הכלכליים, לא מגיעות מספיק הזדמנויות לשיפור וההוצאות ממשיכות כרגיל. חלק ממטרותיו של הפנג שווי (במיוחד כפי שמתבטא בעולם העסקים בהונג קונג, בסינגפור ובטאיוואן) הוא בהחלט לשפר את ההכנסות, לצורך כך קיימות פורמולות שונות במצפן הלו-פאן אשר בעזרתן ניתן לזהות באופן ספציפי אזורים מיוחדים בבית אותם רצוי "לתפעל". הזזת אנרגיית היאנג באזורים ספציפים אילה, דומה מאוד לעבודת הדיקור של הרופא הסיני. בעזרת עבודה אנרגטית במקום מדוייק ניתן לעזור לשפע להגיע, למקום ובזמן מסויים. "קסם" זה ניתן לבצע אך ורק ע"י בדיקה של המקום ובוודאי לא באמצעות עצה מרחוק. אולם רמז חשוב הוא לשים לב ל"הסטוריה" של הבית. האים קושי כלכלי החל כשעברנו לבית מסויים?או אולי לאחר שיפוץ? לכסף בבית יש גם מעיין "מחזור חיים" ובבתים מסויימים הוא פשוט מסתיים. . המשפט-משנה מקום, משנה מזל אכן קשור לעובדה זו.

אכן כסף איננו צומח על עצים,  אולם אנחנו בני האדם זקוקים לעזרה כדי להתקיים בעולם הזה, והכרות עם הסביבה הביתית ועם "המזל" שהבית יכול להעניק לנו, איננה מזיקה.

© המכללה הישראלית לפנג שואי    052-3304158