052-3304158

יצירת קשר בוגרי המכללה מאמרים הרצאות אסטרולוגיה סינית קורסים ואירועים ייעוץ המכללה לפנג שואי ראשי

 


גם אתם יכולים להיות יועצי פנג שואי

למידע על לימודי פנג שואי ואסטרולוגיה סינית ולימודי הכשרת יועצי פנג שואי, צרו עמנו קשר.

המכללה הישראלית לפנג שואי
טלפון: 052-3304158
פנייה בדוא"ל

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי

קורס שנתי להכשרת יועצי פנג שואי 2020 נפתח בתל אביב.
הכשרת יועצי פנג שואי: קורס ערב בימי ג' .
ההרשמה החלה. לפרטים נוספים: 052-3304158 או
צרו קשר

קורס קרוב  ארבעת עמודי הגורל 
לפרטים נוספים: 052-3304158 או צרו קשר

 
 

    לקבלת פרטים והרשמה
    נא מלאו את הטופס:

 








 

פנג שווי זה לא רק רוח ... (או מים)


מאת: שהם ויסמן, מנהלת ומרצה במכללה הישראלית לפנג שואי

אנחנו בהחלט במה שנקרא "העידן החדש" חשבתי לתומי כשאני יושבת בבית הקפה השכונתי,ומגלה בין ערמות המגזינים ספרון בנושא פנג שווי,שהרי עד לפני

5 שנים כששאלו את אימי במה אני עוסקת היא היתה ממלמלת משהוא מעורפל שנשמע כמו "עיצוב פנים סיני " ולמקורבים במיוחד היא היתה מגלה שאני מדברת עם הרוחות בבית....

אז כולם כבר שמעו פנג שווי מה הוא , וההגדרות משתנות בין - "זה העיניין ההוא עם לא לישון מול הדלת" ועד נוסחים כמו.."אשתי העבידה אותי כל השבת בתיקונים בגלל התורה המשונה הזו.."

מעדות אישית אני יכולה לאשר שיש כמה קבלנים ואדריכלים שבשבילם "פנג שווי"

הוא צרה צרורה שבשמחה רבה היו מחזירים לסין.

עם זאת ממושג לא ידוע הפך "פנג שווי" לדבר שגור אשר נעשה בו שימוש בישראל ובמערב כולו, כמובן לעיתים ברמת הגימיק בלבד אולם יותר ויותר בתים נבנים ומעוצבים לפי הפנג שווי- ויותר ויותר אנשים הופכים מומחים לדבר.

אז ברמת ההגדרה "פנג שווי" בסינית – "רוח ומים",הינה תורה סינית המשתייכת לאחת מהמיומנויות החשובות ביותר בסין ובאסיה כולה, לצורך יצירת חיים בריאים כחלק מאכילה נכונה,ופעילות גופנית מאזנת, פנג שואי הוא הדרך למציאת מקום, בית בריא לחיות בו ולעצבו לפי עקרונות המתחשבים באנרגיה הנראית והבלתי נראית.

ההנחה הבסיסית בפנג שווי היא שלמקום יש אנרגיה (צ'י) ואותה אנרגיה משפיעה לטוב או לרע על האנשים הגרים\עובדים בו,עד כאן הכל פשוט,אולם תורה זו שהינה בת כ 4000 שנה והיתה שנים רבות סודית ובשימוש הקיסרים בלבד,הגיע למערב בסערה ובשל כך הרבה מהידע המסורתי והאוטנטי שהינו מורכב וקשה יותר להבנה נדחק הצידה בעוד מסרים כללים שחלקם גובל באמונות טפלות דווקא הם ש"תפסו" את תשומת הלב.

המבוכה הרגילה ביותר בה אני נתקלת כמעט מידי שבוע הם לקוחות שמגיעים אלי כשהם בטוחים שהבית שלהם לא בסדר ובטח הם כבר צריכים להרוס אותו ולבנות מחדש בגלל אינפורמציה שקראו בעיתון או בספר פופולרי, ואגב ספרים ,הבלבול בעקבותיהם רק גובר, לא אחת תמצאו את פינת השפע בבית זזה ממקום למקום- הכל תלוי איזה ספר קראתם, ומכיוון שרוב הקוראים לא בהכרח מודעים למורכבות התורה ולזרמים השונים בתוכה,התחושה שנוצרת היא של חוסר אמינות ואפילו של זלזול.

סדר בבלאגן

עקרון חשוב שקיים בפנג שווי אומר שהאנרגיה בבית נוצרת ע"י כל דבר שקיים בו בכמות,כלומר בית שיש בו חפצים מלאי אהבה ויופי יקרא לאנרגיה הזו ,לעומת זאת בית שמלא ברהיטים ובחפצים "עייפים" וחסרי אנרגיה לא רק שלא יהיה נעים אלא אף יקרא לעוד מאנרגיה זו להגיע לבית .בלבול וערבוביה של אזורים לא מוגדרים בבית יגרום לגרים במקום להיות בעלי אנרגיה דומה- חסרי בהירות לגבי עצמם.

לכן הדבר הראשון שכדאי לעשות כדי להבין מה זה פנג שווי הוא ליצור בהירות לגבי מקורות השיטה והזרמים בתוכה ורק אחר כך להעמיק וללמוד את הידע המטאפיסי.

פנג שווי מסורתי קלאסי

היום במערב אנו חשופים להרבה רעיונות הנאמרים בשם ה"פנג שווי" שהרי מי יכול לסתור זאת?

כדאי לדעת שגם בתוך הלא ידוע קיימים זרמים מוגדרים אותם מלמדים מאסטרים שונים במזרח ובמערב.

הזרם המסורתי מתבסס על הפילוסופיה הסינית ומגיע מתוך הטאואיזם (הקדום).

כך שהידע תמיד יתבסס על עקרונות יין ויאנג ,חמשת האלמנטים הסינים,8 הטריאגרמות ו 64 ההקסגרמות .הטכניקות המסורתיות לאיבחון אנרגיית הבית והאדמה נחלקות לשני זרמים עקריים (שני בתי ספר) המצפן והצורה.

"בית הספר של הצורה" עוסק בעיקר בהשפעת הנוף וטוואי השטח על המבנה מבחינת זרימת הצ'י(אנרגיה)ועיצוב המבנה בהתחשב בנוף,כמו כן עקרונות שונים הקשורים להשפעת זרימת הצ'י בתוך מבנה כמו "לא לישון עם הרגליים מול הדלת" או "דלת מול חלון מסמלת איבוד אנרגיה ,ובריחה של כסף מהבית".

היכולת להבין האופן בו הצ'י זורם והיכולת לחוש את אותה זרימה,הקצב והאיכות של הצי' במבנה אינה עניין של מה בכך-לא מדובר רק בחוקי עשה ואל תעשה אלא באמת בהבנת איכויות אנרגטיות שונות השוכנות בביתינו.

דרך שונה במקצת להבין את אותן אנרגיות היא באמצעות פורמולות מתמאטיות שונות הקושרות את השפעת הזמן (במחזרויות קבוע) עם השפעת המרחב(כיווני השמים)לשם כך נעזרים מומחי פנג שווי במצפן סיני מיוחד ה לו –פאן.מצפן זה הוא למעשה מעין"מחשב" באמצעותו ניתן לחשב בקלות את אותן השפעות ולהגיע למסקנות לגבי אזורים בבית התומכים בבריאות או בשפע ואזורים אחרים אשר נחשבים פחות "בריאים" לשהיה ארוכה. אסכולה זו הנקראת "בית הספר של המצפן", פופולרית גם היא במערב אולם קשה יותר ללמידה ,ודורשת השקעה רבה יותר בלימוד המצפן הסיני השפעות אסטרונומיות ואסטרולוגיה,מניסיוני לפחות ומנסיון תלמידי,למרות הקושי –אסכולת המצפן הינה עוצמתית ביותר ומניבה תוצאות מדוייקות.

כיום שני הזרמים-הצורה והמצפן מהווים את הזרם המסורתי.

פנג שווי טיבטי

זרם נוסף ופופולרי מאוד במערב הינו בית הספר של מאסטר לין יון, זרם זה שבסיסו בקליפורניה אולם מקורותיו בידע שהתפתח אצל" אנשי המגבעת השחורה" עוסק בתיקונים אנרגטיים בבית המתבססים על ידע מיסטי יותר ,טקסים שונים והבנות לגבי השפעת צורות וצבעים בבית,זרם זה משתמש גם בעקרונות של "בית הספר של הצורה" ולכן חלוקת הבא –גואה (חלוקת המבנה לתחומי השפעה על החיים) תהיה בכל מבנה שהוא זהה,אזור הקריירה תמיד בדלת הכניסה, אזור הפרסום תמיד מול הדלת.

מעצבי פנים רבים בארה"ב נוהים אחרי זרם זה משום שהוא נראה כקל ליישום-אולם אין זה כך, בגלל פשטותו, מומחה הפנג שווי חייב לפתח יכולות על חושיות קשב לאנרגיה,ובעיקר הרבה ניסיון.

פנג שווי אינטואיטיבי קיים גם הוא, למעשה בכל ייעוץ פנג שווי יש שימוש באינטואיציה, שהרי זה הוא אחד הכלים שלנו כדי לחוש את העולם האחר.

המיוחד לזרם זה שאין לו למעשה כל כללים והקריאה נעשית לחלוטין בהסתמך על ההבנה של המומחה.ספרי פנג שווי שמגיעים מזרם זה יעסקו יותר בהבנות פסיכולוגיות של פנג שווי וההשפעה של עיצובים מסויימים על האדם.

סיפור אמיתי

כדי להמחיש את האפשרויות בשימוש של פנג שווי היום במערב,בישראל רציתי לשתף אתכם בתהליך שעבר אדריכל ירושלמי ורעייתו בשיפוץ מאסיבי של ביתם.

אספר את סיפור השיפוץ כפי שאני חוויתי אותו והם יספרו את הצד שלהם:

ד"ר אליאס מסינס ורעייתו איבט הם זוג עולים חדשים מיון,אליאס הוא אדריכל (בצלאל, ייל- ארה"ב) שניהם למדו בארץ בשנות ה 80, אליאס גם מלמד בטכניון,בבצלאל ובמכללת אריאל.

אליאס ואיבטהתקשרו אלי לצורך ייעוץ עקב שיפוצים שהם רצו לערוך בביתם,

קבענו פגישה ראשונה בבית אותו התכוונו לשפץ ,דירה ירושלמית בקומה שלישית בבניין מגורים,כשהגענו לדירה חשכו עיני,הדירה היתה חשוכה ובעלת אנרגיה "יינית" כלומר אנרגיה כבדה וחסרת חיוניות,הדירה אותה רכשו בעבר אך לא התגוררו בה היתה מושכרת פעמים רבות ולכן התחושה שפגשתי היתה של חוסר שייכות ותשומת לב,ושל אנרגיה "תשושה", הכניסה החשוכה לתוך מסדרון היתה לא נעימה והחדרים אף הם שידרו מסר לא מזמין...

דווקא האזורים הטובים אשר לפי זמן הבניה של הבית(ניתן ליבנות מפה אסטרולוגית לבית לפי תאריך בנייתו) הראו אפשרות לשפע ופוריות- אך היו חסומים, ונוצלו בצורה שלא איפשרה לאנרגיה הטובה להתפזר בבית ואילו דווקא באזורים הפחות טובים היתה הפעילות והשהיה הממושכת.

למזלי התכנית של אליאס ליצור חלל אחד פתוח ולשחרר את אזור הכניסה התאימה לי מאוד,כדי ליצור את אותה זרימה חיובית.

הקושי העיקרי התגלה בחדרי השינה,כדי להתאים את החדרים לאליאס ואיבט,וכדי שיקבלו אפשרות לישון לכיווני שינה מומלצים בשבילם,היינו צריכים לעבוד קשה,ולשנות לחלוטין את התכנית המקורית,כמו כן אליאס תיכנן את אחד החדרים אותו אני מצאתי בעייתי לשינה ושהיה ארוכה כחדר ילדים.

לאחר דיונים מצאנו פתרון שייספק את כולנו :חדר הילדים עבר לאיזור אחר,(שהיה פחות הגיוני מבחינה ארכיטקטונית) והחדר "הבעייתי" הפך למשרד.

מכיוון שהדירה היא חלק מבניין ,הייתי מוגבלת מבחינת המלצותיי והמשך השיפוץ התמקד בחומרים וצבעים. אליאס ואיבט התייחסו ברצינות רבה להמלצות ויישמו אותם בצורה מלאה. בכל בית יישתנו ההמלצות בהתאם לכיווני השמים ,תאריך הבניה והשיפוץ,ותאריכי הלידה של בני הבית. בבית זה נראה היה שהצבעים העיקריים יהיו לבן ושמנת ,תוך כוונה ליצור חלל "יאנגי" יותר,חלל נקי המחזק ומעצים את האור הטבעי.

בעקבות השיפוץ זרימת האנרגיה בבית השתנתה לגמרי,ואזורים שהרגישו לפני כן "תקועים" השתחררו ונהיו דינמיים.

גם פרטים קטנים כמו בחירת תמונות או כמות התאורה וסגנונה נבחנו ביחד כשאנחנו מקיימים משא ומתן בין "עולם העיצוב" לעולם "הבלתי נראה" ,שהרי לא כל אופנה בהכרח מייצרת אנרגיה בריאה ,וכך לאחר מסע זה,נולד הבית שלפניכם.

סיפור השיפוץ מנקודת ראותו של אליאס

"שמעתי על פנג שווי בעת לימודי בארה"ב,מה שהדהים אותי בתורה זו הוא ה"הגיון" שהפנג שווי יוצר בבית ע"י התאוריות השונות שהוא מבוסס עליהם.

זה לא חדש לי לגלות הגיון או ידע שנאסף במשך מאות שנים משום שגם בדוקטורט שלי נחשפתי לאדריכלות יוונית שנובעת ממאות שנים של חכמה,ואמנות מצטברת,ארכיטקטורה זו,כמו פנג שווי-כוללת שימוש בחומרים ספציפיים,קשר בין הטבע לפנים הבית,הגנה ובריאות של הבית.

את הדירה קנינו בגלל המיקום המרכזי שלה (לב המושבה הגרמנית ,בירושלים)

אולם מאוד לא התחברנו לעיצוב ולביצוע הקיים,לכן החלטנו לפרק את הדירה לחלוטין,וליצור הכל מחדש.

החלטנו שנעזר במומחה לפנג שווי מההתחלה,על מנת לתת לבית שלנו לא רק פתרונות שימושים ועיצוביים אלא גם שבמהותו הבית יהיה בריא ויתאים לנו.

כחלק מתהליך הייעוץ,קיימנו פגישה בביתינו הקודם כדי לראות מה הם המטרות אותם אנו רוצים להשיג בבית החדש,לפי הפנג שווי ניתן ל"הזמין" איכויות מסוימות לחיים דרך העיצוב.דיברנו על הקשיים שבהם נתקלנו בהבאת צאצא לעולם, שהם נתנה לנו ייעוץ גם על המקום בו גרנו והמליצה לנו להזיז את המיטה לכיוון אחר ,בחדר,אולי כתוצאה מהשינוי, נכנסה איבט להריון זמן קצר לאחר מיכן-זה נתן לנו חיזוק להמשיך בתהליך,מאחר וראינו שהפנג שווי הוא משהו שנכון לנו.

התהליך התיכנוני הלך חלק מההתחלה,משום שרצינו שהפנג שווי יוביל אותנו במספר החלטות עקרוניות ועד לפרטים,קיימות מספר דוגמאות:

בתכנית המקורית תכננתי את החדר שמול הכניסה לבית כמשרד,אולם שהם מצאה שחדר זה הוא טוב לשהיה ארוכה ואילו החדר שייעדתי כחדר ילדים הינו בעייתי,לכן הפכנו את התפקידים –דלת החדר גם היא זזה,כדי שהאנרגיה שמגיע באופן ישיר מדלת הכניסה לא "תתקוף" את הגרים בחדר.

כדי לתת התייחסות מיוחדת באיזור הכניסה ,רציתי ליצור מעין חלל "רכבת" בכניסה שיווצר ע"י קירות שעליהם תלויות יצירות אמנות, ותאורה פלורסנטית שמתחבאת מאחרי תקרת גבס,אולם לאחר התייעצות החלטנו לשנות את התכנית: שהם הסבירה שלא מומלץ ליצור אנרגיה מכוונת מידי (כמו מסדרון) בעיקר בכניסה לבית. בסופו של דבר התקבלה תוצאה עשירה יותר המאפשרת זרימה של אור

ואוויר טבעיים ,ומשחקי אור וצל שנוצרו ע"י פתחים מפוסלים בקירות .

הקושי היה דווקא במטבח,מצאתי את עצמי במצב בו אני גם ארכיטקט וגם לקוח, שהם ביקשה שנהפוך את הכיוון של המטבח בדיוק לצד השני של החלל, שלא כפי שתכננתי. לגבי החומרים היו לנו כמה התלבטויות,איבט ואני רצינו דלפק מעץ אולם לפי הכיוונים של איזור זה (לכל כיוון יש את החומרים והצבעים התומכים בו) מומלץ היה שהמטבח יהיה עשוי משילוב של חומרי אדמה ומתכת ויתבסס על הצבע הלבן.זו היתה ההמלצה של שהם, ולבסוף החלטנו ללכת עם זה,במקומות אחרים אשר היו פחות "בעייתיים" יכלנו לעשות בחירות יותר עיצוביות שאינן סותרות.

שהם הסבירה שמכיוון שנוצר בסלון חלל מאוד נקי , קיימת תחושה של "ציפה" ושצריך לקרקע אותו, לכן החלטנו שהתאורה תהיה כזו שיורדת ומאירה כלפי מטה, כמו כן ייצרנו שטיח בריצוף בצורת ריבוע במרכז הסלון.רציתי לתת בבית פינה מיוחדת שתהווה מעין פינת "מקדש" בבית ושתשקף משהוא מהטקסטורות והצבעים בירושלים,בחרנו פינה שהתאימה גם לפי הפנג שווי ,המעודדת שפע,קראנו לה "פינת ירושלים".

התהליך שעברנו עם הפנג שווי משקף את דעתי לגבי הגישה שיש כיום באדריכלות.

האדריכלות היום היא יותר פירוטכניקה ורצון להמציא את הגלגל.

נראה לי שרצוי להחזיר את התהליך של בניית בית למשהו שלא רק מחצין את המעמד הכלכלי של הלקוח או את השאיפות של האדריכל אלא לוקח זאת לכיוון של דאגה לבריאות הנפשית והגופנית של המזמין."

© המכללה הישראלית לפנג שואי    052-3304158